onsdag 21. september 2011

Liv i overflod!


For snart 4 uker siden kjøpte jeg noen roser på Kiwi. Fascinerende nok er de fortsatt i live! (dog ikke like spreke som første dag men heller ikke vissne). Det fikk meg til å se litt perspektiv i ting og opplevde Gud talte til meg gjennom disse rosene. Som nevnt er det helt vanlige roser kjøpt på en helt vanlig matbutikk. Normalt sett holder sånne roser seg maks en uke, men disse har holdt seg i snart 4! Jeg kan ikke annet enn å se at disse rosene er rent profetiske. 

Det er noe mer enn "det normale" som holder oss i live. Vi kan egentlig sammenligne oss med disse rosene. Vi er jo helt vanlige mennesker og bor i en helt vanlig by Bergen. Likevel er det noe større enn oss selv om holder oss i livet, nemlig JESUS. Han er den som har skapt oss, Han er den som kjenner oss bedre enn noen andre, Han er den som gir oss livet hver enesete dag. Han ER veien, sannheten og livet!

"Jeg er kommet for å at de skal ha liv og ha overflod."
Joh, 10, 10b

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar