fredag 28. oktober 2011

Gode ting er nå og gode ting vil komme

Siden januar/februar har Gud talt til meg gjennom Salme 23 på en sterk måte. Jeg kjente virkelig en forventing, glede til hva som skulle komme. Men midt opp i dette skjedde det en del utfordrende ting som gjord at jeg måtte gå gjennom en hel prosess. Likevel holdt jeg fast på: "Surely your goodness and unfailing love will pursue me all the days of my life, and I will live in the house of the Lord forever." Salme 23, 6.

Nå, et halvt år senere, kan jeg ikke annet enn å si at Guds sterke kjærlighet, trofasthet og godhet har holdt meg oppe på en overnaturlig måte. I de hardeste tidene proklamerte jeg at Gud hadde talt til meg om gode, spennende ting framover og at Hans godhet og nåde skulle være med meg. Igjen og igjen fikk jeg erfare at Gud holder ord og tar ikke tilbake det Han har sagt. Hans løfter står stødig og vi kan med frimodighet anvende dem helt konkret i livene våre. De siste månedene har jeg opplevede så mye godt at nå mens jeg skriver dette renner tårene på skinnnet mitt. Gud er gjenreisnings Gud!

Med hånden på hjerte vil jeg si at jeg kjenner en Gud som overgår alt. Det å investere helt mitt liv i Han er den beste investeringen jeg noen gang har gjort! Gode ting er nå og gode ting vil komme.

2 kommentarer:

  1. Guds kjærlighet er mye større enn vi kan fatte. Kjekt at du har sett så mye bra den siste tiden. Gud er god!

    SvarSlett