mandag 19. desember 2011

Rise and Shine

Jeg kjenner det er noe som tar tak i meg. Jeg kjenner det er noe som rører ved meg. Jeg kjenner en dyp lengsel etter noe mer...

Denne sisten tiden har jeg tenkt mye på hvordan Jesus kommer til uttrykk i livene våre. Det er mye som kan oppta oppmerksomheten, fokuset, tankene og følelsene våre. Alt og alle vil ha din og min oppmerksomhet. Alt og alle vil ha en del av deg og meg. Det er ikke mangel på ting man kan engasjere seg i, hobbyer man kan drive med, forrventinger fra samfunnet eller faser i livet som krever mer eller mindre enn forventet. Det er så fort gjort å la alt kjas og mas ta over for det som virkelig gjelder.

Når jeg leser i Bibelen ser jeg mer og mer hvor tydelig og klar Jesus er. Han er rett og slett ganske radikal! Hadde Jesus gått forbi nabolaget mitt denne formiddagen hadde jeg nok lagt merke til det med en gang.

Man kan nøye seg med det man har, godta det komfortable og gå for det middelmådige. Likevel tror jeg Gud har kaldt oss til MER enn det! Livet handler så mye mer enn bare meg og mitt, hvordan jeg kan få mest mulig ut av studielivet, hvordan jeg kan få den beste jobben, at jeg "passer inn" i sammfunnets forventinger og krav... Det å kjempe for seg selv er hardt i lengden, men det å kjempe for JESUS er det vi lever for! Det å leve for Jesus 100% med alt det vi er og har er sterke ord dermed tror jeg at det må komme til uttrykk i måten vi lever på hver dag.
Jeg opplever sterkt at det er tid for å reise seg, tid for å uttrykke Jesus i alt det vi gjør og er...la Jesus bli stor i livene vår for Han ER stor.

"For det er i Ham vi lever, beveger oss og er til..."
-Apg 17,28

2 kommentarer:

  1. Utrolig bra Kristina:)Den her likte jeg godt.Det er det jeg også opplever for tia. Ikke alltid lett, men Gud hjelper oss. Fortsett med med skrivinga:)

    SvarSlett
  2. Takk, bra med tilbakemelding! Godt at andre kjenner på det samme. Vet om flere også... Nei djevelen prøver å få oss på villspor og bruker listige grep. MEN det er nåde til en hver tid og til en hver situasjon:)

    Derfor er det viktig med FAMILIE for å sta sammen: utfordre, oppmuntre, hjelpe, støtte...hverandre:)

    SvarSlett