torsdag 18. oktober 2012

Søtere enn søtt

Se for deg at du har noe av det beste du vet foran deg, du smaker på det og nyter hvert minutt. Når det går tomt er det noe i deg som sier at du vil ha mer. Du vet hvordan det smaker og kan på en måte ikke få nok av det.
Jeg har en svakhet for mørk sjokolade. Du ser kanskje får deg den vanlige Freia 70% mørke sjokoladen og tenker "så kjedelig smak"! Men det finnes faktisk ganske mange forskjellige sorter, med all mulige varianter! Dette egentlig for å forklare parallellen med å erfare Jesus.
De to siste månedene har det nesten vært som å jobbe på en sjokoladefabrikk. Jeg har fått erfare Jesus på overnaturlige måter men også via mennesker, Hans Ord, i tilbedelse og bønn. Dette har skapt i meg en enda større lengsel etter mer.

"Herren er nær hos alle dem som kaller på ham" (Salme 135,18a). Gud har gjort det enkelt for oss, hva gjør jeg med det? Jeg har også en forkjærlighet å gå turer i fjellet. Siste gang jeg var på tur, opplevde jeg Guds kjærlighet så sterkt at jeg ikke klarte å la være å smile og le på veien hjem igjen. På den turen minnet Gud meg om en fantastisk sang som går sånn:

"Your love is amazing. Steady and unchanging. Your love is a mountain, firm beneath my feet. Your love is a mystery, how You gently lift me. When I am surrounded, your love carries me.

Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah. Your love makes me sing. Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah. Your love makes me sing.

Your love is surprising, I can feel it rising. All the joy that's growing deep inside of me. Everytime I see you, all your goodness shines through. And I can feel this God song, rising up in me."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar